فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

روز جهانی اختلال شخصیت دوقطبی

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ق.ظ
روز جهانی اختلال شخصیت دوقطبی

روز جهانی دوقطبی در تاریخ 30 مارس هر سال در 30 مارس جشن گرفته می شود. نامگذاری 30 مارس برای روز جهانی دوقطبی (WBD) برای اولین بار توسط شبکه آسیب پذیری دو قطبی آسیا (ANBD)، بنیاد جهانی دوقطبی (IBFP) و World Dipolar World (ISBD) راه اندازی شد. ون گوگ که خود دوقطبی بود، در این روز متولد شد و بنابراین این روز را برای این مناسبت انتخاب کرد.
افراد مشهور با اختلال دوقطبی

افراد مشهور این بیماری شامل وینسنت ون گوگ، لودویگ ون بتهوون، پابلو پیکاسو، کورت کوبین، ناپلئون بناپارت، ارنست همینگوی، وینستون چرچیل، بریتنی اسپیرز، دمی لواتو، امی وین هاوس، کاترین زتا جونز، جرمی برت، مریلین مونرو، ویرجینیا وولف ، صادق هدایت و هالسی. چرچیل بیماری را یک سگ سیاه و سفید می نامد
اختلال دوقطبی و افسردگی

احساس افسردگی یک تجربه عاطفی است که همه ما در طول زندگی خود تجربه کرده ایم. این احساس می تواند به ما در شناسایی و مقابله با مشکلات زندگی کمک کند. اما در افسردگی بالینی یا اختلال دوقطبی، این احساس افسردگی شدیدتر است. در این حالت احساس افسردگی به مدت طولانی ادامه پیدا می کند و حتی زندگی عادی را دشوار یا غیرممکن می سازد. اگر افسرده هستید، این تغییرات را متوجه خواهید شد:
اختلال دوقطبی و صدمات و ضعف های اخلاقی

اختلال دوقطبی با تغییرات و فراز و نشیب های بین احساسات و افسردگی مشخص می شود. در طول دوره هیجان، فرد ممکن است جدایی کامل از واقعیت پیدا کند. در جنون خفیف یا هیپومیا، که نشانه ای از این اختلال است، شخص شرایط بسیار پر انرژی را می یابد، اما آگاهی را به واقعیت نمی اندازد. دکتر Byrden می گوید: "دیوانگی خفیف می تواند یک کشور واقعا لذت بخش باشد. روح شخص به شدت تقویت می شود و انرژی و خلاقیت زیادی به دست می آید و او را بالا می برد. این قسمت بالایی اختلال دوقطبی است."
علائم اختلال دوقطبی

یک روانشناس بالینی در مورد علائم بیماری گفت: "علائم اختلال دوقطبی بستگی به این دارد که چگونه در مورد افسردگی و شیدایی احساس می کنید." وی اضافه کرد که تغییرات در علائم افسردگی ناشی از تغییر در احساس غم و اندوه است، نیاز به گریه برای هیچ دلیلی، از دست دادن میل و میل به همه چیز، عدم لذت بردن از چیزهایی که شما قبل از لذت بردن، از دست دادن اعتماد به نفس، احساسات بی ارزش و ناامیدی، چابکی، تحریک پذیری و فکر. خودکشی یک مشکل در شروع و اتمام امور در افراد است. شییبانی به تغییرات ذهنی بیماری اشاره کرد و افزود که تغییرات ذهنی مانند از دست دادن قدرت تفکر مثبت و امیدوار، از دست دادن قدرت تصمیم گیری حتی در موارد ساده، تمرکز دشوار و تغییرات فیزیکی مانند از دست دادن اشتها و وزن، مشکل خوابیدن، بیدار شدن از خواب در اوایل، احساس خستگی و یبوست در بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی.



  • قاسم قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی