فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

فروشگاه اینترنتی کنگر

سرطان دست

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ب.ظ

سرطان دست

سرطان مرگبار بدن را می توان در بسیاری از انواع مختلف پیدا کرد و بنابراین نشانه ها و علائم و همچنین درمان های مختلف وجود دارد. نتایج تحقیقات علمی یکی از اولین نشانه های سرطان بر روی دست است و در اغلب موارد افراد از این علائم بی اطلاع هستند، که این امر باعث می شود که آنها به احتمال زیاد به بیماری و درمان دشوار تشخیص داده شوند. اولین نشانه ها می توانند سفت و محکم و یا به صورت تورم یا ترک خوردگی بر روی دست باشند. متأسفانه این علائم و نشانه ها اغلب نادیده گرفته می شود و مردم آنها را با بررسی پزشک نمی بینند. بعضی از دانشمندان بریتانیایی متوجه شده اند که اولین نشانه های سرطان می تواند تنگی یا وزوز گوش باشد، یا به شکل تورم یا تورم در دست. متأسفانه این علائم و نشانه ها در اغلب موارد نادیده گرفته می شوند و مردم با مشاهدات خود به آنها اشاره نمی کنند. اگر، اگر این علائم به سرعت به دکتر نشان داده شود، سرطان را می توان از مرحله اول شیوع بیماری جلوگیری یا حداقل کنترل کرد. عدم استفاده از این علائم می تواند افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار دهد.
علائم سرطان دست

اولین نشانه ها می توانند سفت و محکم و یا به صورت تورم یا ترک خوردگی بر روی دست باشند. متأسفانه این علائم و نشانه ها اغلب نادیده گرفته می شوند و مردم با مشاهدات خود به آنها اشاره نمی کنند. برخی از دانشمندان بریتانیا گزارش می دهند که اولین نشانه های سرطان را می توان با سفت شدن یا تلقیح و یا به شکل تورم. یا دست خود را ترک کنید متاسفانه، این علائم و نشانه ها در اکثر موارد نادیده گرفته می شود و مردم به نظر آنها نمی بینند. اگر، اگر این علائم بلافاصله به پزشک نشان داده شود، می توانید از ابتلا به سرطان در مراحل اولیه بیماری جلوگیری یا حداقل کنترل کنید. صرف نظر از این علائم می تواند افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار دهد.
سرطان عضلانی راست دست

پزشکان معتقدند که سرطان سینه و یا عضلات دست اغلب با درد یا آسیب های ناشی از ورزش اشتباه گرفته می شود، زیرا علائم آن مشابه مواردی از ضایعاتی است که کودکان و نوجوانان هنگام انجام آن به تنهایی می گیرند. درد در ناحیه تومور، با تورم یا گرما، یکی از علائم اصلی است. این درد در هنگام نارسایی یا در حین ورزش ممکن است بدتر باشد، و چند هفته بعد از شروع درد، عضو آسیب دیده به درستی حرکت نمی کند. اگر تومور در استخوان پا رشد کند، فرد دارای اندام جبران ناپذیر است. این ممکن است دارای تب خفیف باشد. اگر سرطان به سایر نقاط بدن مانند ریه ها یا مغز استخوان گسترش پیدا کند، نشانه هایی در آن قسمت ها نیز نشان داده می شود. در برخی موارد، اولین علامت بیماری، شکاف در پا یا دست است که بدون هیچ دلیلی (و یا با شدت کم) رخ می دهد، زیرا سرطان ضعیف استخوان است و باعث آسیب به شکستگی می شود. درد رایج ترین علامت بیماری است. تومور ممکن است متورم شود و محل دردناک را لمس کند.
تشخیص سرطان دست

برای تشخیص: رادیوگرافی ساده - MRI - سی تی اسکن - اسکن رادیوایزوتوپ - نمونه گیری جرم استخوان - در صورت دخالت مغز استخوان و ریه، نمونه برداری از مغز استخوان و رادیوگرافی قفسه سینه ضروری است برای درمان عضله و مغز استخوان یا سارکوم - شیمی درمانی قبل از جراحی برای کاهش اندازه تومور و راحتی بیشتر در جراحی - شیمی درمانی پس از جراحی - پرتودرمانی قبل، بعد از جراحی و بعد از شیمی درمانی موثر است. - استفاده از جراحی - قطع زمانی که بیماری در بدن رشد کرده است و بقیه قسمت نیز درگیر بدن

  • قاسم قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی